Nog steeds in Sydney;) - Reisverslag uit Sydney, Australië van NicoVermeulen - WaarBenJij.nu Nog steeds in Sydney;) - Reisverslag uit Sydney, Australië van NicoVermeulen - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Sydney;)

Door: Wie anders!

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hey guys,

Het heeft even geduurd maar hier dan toch eindelijk een nieuw bericht uit Sydney.
Omdat ik heb besloten voor een langere periode in Sydney te blijven heb ik helaas weinig fascinerende verhalen voor jullie. Zodra ik hier een aantal maanden heb gewerkt zal ik Sydney verlaten en echt gaan rondreizen.

De afgelopen weken ben ik voornamelijk bezig geweest met het zoeken naar werk. Eerst heb ik online gesolliciteerd op verscheidene vacatures in de horeca maar op een bevestigingsmail na kreeg ik hierop helaas geen respons.
Ik heb toen het roer omgegooid en ben met mijn cv langs zoveel mogelijk restaurants en bars gegaan. Dit leverde me al gauw een trial op in een bar aan het alom bekende Darling Harbour. Dit is de plek alwaar ze elke zaterdagavond het vuurwerk afsteken en rondom deze plek zijn dan ook ongelofelijk veel hippe cafés en restaurants te vinden.
Helaas bleek de job als bartender binnen een gevestigd bar team niet wat het leek en was ik m'n gehele dienst verantwoordelijk voor de afwas van tig duizend glazen per uur. Mij werd op voorhand verteld dat er sprake zou zijn van een roulatiesysteem echter bleek al gauw dat niemand z'n plekje af wilde staan om mijn afwaswerk over te nemen. Toch wel vreemd niet?:D
Anyways, ik heb het nogmaals een dienst daar geprobeerd maar wederom hetzelfde liedje. Ze namen niet eens de moeite mij wegwijs te maken achter de bar of om mij uit te leggen hoe het kassa systeem werkte. De boodschap was duidelijk en ik heb voor de job bedankt.

Over enkele uren heb ik een trial als barista(koffiemaker) bij een klein gezellig tentje pal tegenover mijn hostel.
Australiërs zijn namelijk helemaal gek van goede Italiaanse koffie en het werken als barista is dan ook niet te vergelijken met hoe het er in Nederland aan toe gaat.
Ik ga daarom ook afronden en mn mand opzoeken.
Wish me luck!

Iedereen een dikke kus van mij en ik hoop dat alles goed gaat met jullie!


  • 19 Februari 2014 - 16:23

    Kitty:

    Hai Nic, jammer dat het allemaal een beetje moeizaam verloopt met zoeken naar werk.
    Maar er gaat niet boven een lekker bakkie koffie, dus wie weet heb je daarmee meer geluk.
    Het weer is daar in ieder geval beter. Veel succes en xxxx, je tante.

  • 06 Maart 2014 - 21:39

    Moekes :-):

    Ja en inmiddels heeft hij ipv 1 baan nu twee banen. Van de koffie gaat hij direct door naar zijn avondbaan in een Italiaans restaurant in de zelfde straat. Veel plezier en succes mop zo te horen heb je je plekjes gevonden. Laat nu de dollars maar binnen komen voor alles wat je nog van plan bent. Love you xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Aussieland:D

Backpacken door OZ!

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

Update vanuit Sydney

17 Februari 2014

Nog steeds in Sydney;)

23 December 2013

Merry X-mas!!!

15 December 2013

Welcome to OZ!

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 3183

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Aussieland:D

01 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: